24 juni 2017

Ineke: Planner

Sinds mei 2019 werk ik als planner voor de Stichting HeenenWeer. Met plezier vertel ik iets meer over dit vrijwilligerswerk – wat is er nu zo leuk aan het werk als planner?
Je krijgt mensen te spreken vanuit hun persoonlijke situatie en hun behoefte aan vervoer. Misschien heb je je nooit een voorstelling kunnen maken van de problemen die er bestaan voor slecht lopende mensen die soms zelfs maar een korte afstand hoeven te overbruggen. En dit alleen al om de meest essentiele bezoeken buitenshuis af te brengen.Visites aan huisarts of fysiotherapeut zijn voor moeilijk lopende mensen vaak een enorm struikelblok.

Hoe ver is het lopen naar de tram? Hoe laat gaat er een tram? Hoe ver is het dan nog lopen als ik uitstap? Red ik dat wel? Zou het regenen? Hoe laat moet ik van huis gaan? Voor veel mensen een meer dan stressvolle dag als ze een enkel bezoek moeten plannen.
Niet alleen kan HeenenWeer helpen met visites aan de huisarts of fysiotherapeut, ook met het meedoen aan een breiclub of het avondeten in een wijkcentrum. Evenzo belangrijk is dat klanten individueel langer kunnen meedoen binnen hun eigen kring van vrienden en bekenden, een verjaardagsbezoek afleggen en misschien onderweg via de bloemenman rijden om een mooi boeket voor de jarige te kopen.

En dan zijn er ook nog de heerlijk positieve mensen die leuke keuzes maken om hun leven te verrijken. Zoals de vraag van een klant om te worden afgezet bij de supermarkt en dan pas na 1,5 uur (anderhalf uur??) te worden opgehaald 30 meter verderop. Als planner vraag je dan misschien of ze echt wel zo lang nodig hebben voor hun boodschappen. “Nee hoor, verderop is een leuk café, daar ga ik lekker ruim een uurtje zitten genieten, en dan pas ga ik naar huis.” Oók dat is HeenenWeer!
Wat is er nu leuker dan als planner regelmatig te horen dat mensen zo blij zijn weer ietsje meer te kunnen meedoen in de maatschappij. Dat die vrijheid vaak alleen maar beknot wordt door het simpele maar desastreuze feit men geen langere afstanden meer kan lopen, waarbij zelfs een tramhalte soms al te ver weg is. Zó simpel kan het zijn om mensen te laten blijven meedoen aan de maatschappij. Mooi toch?!

Je kunt bij ons aan de slag als Social Driver of als Planner.

Social Driver:

Heb je een autorijbewijs, kennis van de Pijp-Rivierenbuurt en vind je het leuk om als vrijwilliger mensen blij te maken?

Als Social Driver leer je leuke nieuwe buurtgenoten kennen en die zijn super blij met jou omdat jij ze de kans geeft eruit te gaan.

HeenenWeer is een Social service waar mensen die geen korte afstanden kunnen lopen gebruik van kunnen maken. Je haalt als Social Driver de mensen op en brengt ze door de wijk.

Kijk op FB voor foto’s en video’s! Ben jij de Driver die we zoeken? Meld je dan aan door te mailen naar info@stichtingheenenweer.nl of bel Mia Bouwhuis 06- 24 50 30 91 of Titia van Grol 06-83 51 47 08. Je komt in een creatief en ondernemend team en rijdt in een prachtig elektrisch autootje. Je kunt de voorkeurtijden aangeven waarop jij wilt rijden.

Planner:

Ben jij nauwkeurig, computervaardig, geduldig en kun je goed luisteren? Vind je het leuk terwijl je thuis bent, toch betekenisvol vrijwilligerswerk te doen? Ben je minstens 1 dagdeel per week beschikbaar en kun je flexibel ingezet worden? Word dan planner bij onze HeenenWeer dienst.

Als planner neem je de telefoon aan en verwerk je de aanvragen in een speciaal boekingssysteem. Daarbij kijk je in welke auto de rit het beste gepland kan worden. Je hebt contact met onze klanten die het vaak leuk vinden om wat uitgebreider te vertellen waarom ze een rit boeken. Daarnaast heb je contact met onze chauffeurs.Tijdens je dienst ben je de spin in het web. Als je dit wilt kun je het vanuit huis doen, dus ook als je zelf niet zo mobiel bent; wij leveren de telefoon en ook de computer. Je moet wel in de Pijp of Rivierenbuurt wonen.

Planner is een geheel vrijwillige functie waarbij je een belangrijke rol kunt spelen in je eigen woonomgeving. Je komt in een leuk team dat regelmatig bijeenkomsten heeft en trainingen of workshops volgt. Ben jij de persoon die wij zoeken mail dan naar info@stichtingheenenweer.nl

Wij nemen dan zsm contact met je op. Je kunt ook dinsdags naar het buurtgebouw op het Henrick de Keijserplein komen. Wij zijn daar van half 10 tot 15.30 uur aanwezig. Kom voor een kop koffie en informatie of om je aan te melden als vrijwilliger.