24 juni 2017

Hallo, mijn naam is Helga Bouwman.

Per 1 april ben ik in dienst gekomen bij de HeenenWeer Amsterdam als coördinator. Mijn taken liggen vooral in het werven en behouden van vrijwilligers in de diverse wijkzorggebieden. De Pijp/Rivierenbuurt draait al 5 jaar lang op volle toeren, Oud-Zuid is vorig jaar begonnen en in mei start er een pilot in Centrum-Oost en Centrum-West. Bij deze doe ik gelijk een oproep voor chauffeurs (social drivers) en rittenplanners voor stadsdeel Centrum en stadsdeel Zuid!

Kortom er is werk aan de winkel!

Je kunt bij ons aan de slag als Social Driver of als Planner.

Na mijn dienst ga ik altijd huppelend naar huis!

Wim, Social driver

Social Driver:

Heb je een autorijbewijs, kennis van de buurt waarin je wilt rijden en vind je het leuk om als vrijwilliger mensen blij te maken?

Als Social Driver leer je leuke nieuwe buurtgenoten kennen en die zijn super blij met jou omdat jij ze de kans geeft eruit te gaan.

HeenenWeer is een Social service waar mensen die geen korte afstanden kunnen lopen gebruik van kunnen maken. Je haalt als Social Driver de mensen op en brengt ze door de wijk. Kijk op FB voor foto’s en video’s!

Je komt in een creatief en ondernemend team en rijdt in een prachtig elektrisch autootje. Je kunt de voorkeurtijden aangeven waarop jij wilt rijden.

Ben jij de Driver die we zoeken?

Meld je dan aan door te mailen of te bellen naar Helga Bouwman.

e-mail: coordinator@heenenweeramsterdam.nl

mobiel :06 83 34 43 64

Ik ben woensdags afwezig.

Planner:

Ben jij nauwkeurig, computervaardig, geduldig en kun je goed luisteren? Vind je het leuk terwijl je thuis bent, toch betekenisvol vrijwilligerswerk te doen? Ben je minstens 1 dagdeel per week beschikbaar en kun je flexibel ingezet worden? Word dan planner bij onze HeenenWeer dienst.

Als planner neem je de telefoon aan en verwerk je de aanvragen in een speciaal boekingssysteem. Daarbij kijk je in welke auto de rit het beste gepland kan worden. Je hebt contact met onze klanten die het vaak leuk vinden om wat uitgebreider te vertellen waarom ze een rit boeken. Daarnaast heb je contact met onze chauffeurs.Tijdens je dienst ben je de spin in het web. Als je dit wilt kun je het vanuit huis doen, dus ook als je zelf niet zo mobiel bent; wij leveren de telefoon en ook de computer. Je moet wel in de Pijp of Rivierenbuurt wonen.

Planner is een geheel vrijwillige functie waarbij je een belangrijke rol kunt spelen in je eigen woonomgeving. Je komt in een leuk team dat regelmatig bijeenkomsten heeft en trainingen of workshops volgt. Ben jij de persoon die wij zoeken?

Wat is er nu leuker dan als planner regelmatig te horen dat mensen zo blij zijn weer ietsje meer te kunnen meedoen in de maatschappij. Dat die vrijheid vaak alleen maar beknot wordt door het simpele maar desastreuze feit men geen langere afstanden meer kan lopen, waarbij zelfs een tramhalte soms al te ver weg is. Zó simpel kan het zijn om mensen te laten blijven meedoen aan de maatschappij. Mooi toch?!

Ineke, Planner

Lijkt het je leuk om iets voor een ander te doen in je eigen wijk pak dan de telefoon of mail mij voor een kennismakingsgesprek! Ik ben woensdags afwezig.

Helga Bouwman Coördinator HeenenWeer Amsterdam

mobiel :06 83 34 43 64

e-mail: coordinator@heenenweeramsterdam.nl

Ik neem dan zsm contact met je op. Je kunt ook dinsdags naar het buurtgebouw op het Henrick de Keijserplein komen. Wij zijn daar van half 10 tot 15.30 uur aanwezig. Kom voor een kop koffie en informatie of om je aan te melden als vrijwilliger.