24 juni 2017

Peter: Social Driver voor de HeenenWeer

Mijn eerste kennismaking met de HeenenWeer was toen ik naar buiten keek en een vreemd klein gifgroen (ook wel lamborghini groen genoemd) wagentje zag die mijn zeer slecht lopende buurvrouw thuis bracht.
Ben HeenenWeer gaan googelen en zag wat deze groep vrijwilligers doen. Deze stichting voorziet in een best wel grote behoefte voor mensen die slecht ter been zijn en daardoor ook vereenzamen. Mensen kunnen voor een euro van a naar b gebracht worden binnen de Pijp en de Rivierenbuurt.
Als chauffeur zie ik bijna alleen maar blije gezichten en veel mensen maken onderweg even een praatje met je wat ook weer veel goed doet. Ik maak zelf tot mijn grote genoegen driekwart jaar deel uit van deze groep vrijwilligers en hoop dit nog een flinke tijd te doen.

Je kunt bij ons aan de slag als Social Driver of als Planner.

Social Driver:

Heb je een autorijbewijs, kennis van de Pijp-Rivierenbuurt en vind je het leuk om als vrijwilliger mensen blij te maken?

Als Social Driver leer je leuke nieuwe buurtgenoten kennen en die zijn super blij met jou omdat jij ze de kans geeft eruit te gaan.

HeenenWeer is een Social service waar mensen die geen korte afstanden kunnen lopen gebruik van kunnen maken. Je haalt als Social Driver de mensen op en brengt ze door de wijk.

Kijk op FB voor foto’s en video’s! Ben jij de Driver die we zoeken? Meld je dan aan door te mailen naar heenenweer.socialdriver@gmail.com of bel Mia Bouwhuis 06-83 92 22 17 of Titia van Grol 06-83 51 47 08. Je komt in een creatief en ondernemend team, krijgt een T-shirt en rijdt in een prachtig elektrisch autootje. Je kunt de voorkeurtijden aangeven waarop jij wilt rijden.

Planner:

Ben jij nauwkeurig, bekend met Excel, geduldig en kun je goed luisteren? Vind je het leuk terwijl je thuis bent, toch betekenisvol vrijwilligerswerk te doen? Ben je minstens 1 dagdeel per week beschikbaar en kun je flexibel ingezet worden? Word dan planner bij onze HeenenWeer dienst.

Als planner neem je de telefoon aan en verwerk je de aanvragen in een excelschema. Daarbij kijk je in welke auto de rit het beste gepland kan worden. Je hebt contact met onze klanten die het vaak leuk vinden om wat uitgebreider te vertellen waarom ze een rit boeken. Daarnaast heb je contact met onze chauffeurs.Tijdens je dienst ben je de spin in het web. Als je dit wilt kun je het vanuit huis doen, dus ook als je zelf niet zo mobiel bent; wij leveren de telefoon en eventueel ook de computer. Je moet wel in de Pijp of Rivierenbuurt wonen.

Planner is een geheel vrijwillige functie waarbij je een belangrijke rol kunt spelen in je eigen woonomgeving. Je komt in een leuk team dat regelmatig bijeenkomsten heeft en trainingen of workshops volgt. Ben jij de persoon die wij zoeken mail dan naar heenenweer.vrijwilligers@gmail.com

Wij nemen dan zsm contact met je op. Je kunt ook dinsdags naar het buurtgebouw op het Henrick de Keijserplein komen. Wij zijn daar van half 10 tot 16.00 uur aanwezig. Kom voor een kop koffie en informatie of om je aan te melden als vrijwilliger.