24 januari 2021

HeenenWeer in Amsterdam

Na het succes van de HeenenWeer in de Pijp/Rivierenbuurt wordt het mogelijk om de HeenenWeer uit te breiden naar heel stadsdeel Zuid en stadsdeel Centrum. Dat zou betekenen buiten het wijkzorggebied de Pijp/Rivierenbuurt, de wijkzorggebieden Oud Zuid, Buitenveldert/Zuidas, Centrum West en Centrum Oost. Op het ogenblik wordt er een vervoersvisie geschreven voor Amsterdam waarin de HeenenWeer als onderdeel wordt meegenomen. Als de raad ermee akkoord gaat en fonds ter beschikking stelt kunnen we een pilot doen in deze wijkzorggebieden.

We willen dan een vereniging HeenenWeer oprichten die als paraplu boven de stichtingen hangt.

Natuurlijk hebben we voor deze nieuwe stichtingen ook nieuwe bestuursleden nodig. Wat daar allemaal bij komt kijken zie je in deze:

Je hoeft het natuurlijk niet helemaal alleen te doen en ook niet vanaf de grond af op te bouwen. Wij hebben de bouwstenen al klaar liggen. De auto's, het communicatiemateriaal en de gesprekken met leveranciers en gemeente worden door de vereniging gedaan. Er is een coördinator die de operationele zaken regelt voor de hele pilot. Jij kunt je richten op je eigen gebied, daar zichtbaar worden en er een deel financiering vandaan halen. Samen met je vrijwilligers kun je een praktische bijdragen leveren voor een groot probleem voor veel buurtbewoners in onze wijken. Wij kijken ernaar uit om dit mogelijk te maken op meer plekken in Amsterdam! We vinden het spannend en ontzettend stoer dat ons buurtinitiatief straks op diverse plaatsten actief is en er over twee jaar misschien 20 groene autootjes rijden in Amsterdam.

Wij gaan ervoor! Jij ook? Doe je mee? Mail naar Titia en Mia op info@stichtingheenenweer.nl