23 juni 2017

Aanbod

• Hoe komt u aan de HeenenWeer?

Voordat u een rit kunt boeken moet u zich eerst als klant registeren via de oranje knop hiernaast. Daar vult u uw gegevens in en kiest u een betaalplan. U kunt kiezen voor 10 euro of 20 euro. Gaat u niet zo vaak met de HeenenWeer dan is 10 euro een goede keuze. Gaat u meerdere keren per week met ons mee, dan is 20 euro handiger. U betaalt het door u gekozen bedrag via Ideal en vervolgens wordt uw kaart automatisch opgewaardeerd. Zo komt u nooit zonder ritten op uw kaart te zitten. Het bedrag 10 of 20 euro wordt automatisch van uw rekening afgeschreven. Zonder registratie kunt u geen ritten boeken. Kunt u zelf geen digitale betalingen doen dan is er wellicht een vertrouwd persoon in uw omgeving die dit voor u kunt doen. Bent u geregistreerd dan kunt u uw ritten boeken via  het telefoonnummer 06-28 18 13 43, bereikbaar maandag t/m vrijdag van 9.30 uur tot 16.30 uur. U vertelt waar u woont en waar u naartoe wilt. En de tijd waarop u weg wilt gaan en gehaald wilt worden. Het is goed om dit uiterlijk 1 dag van te voren te doen. Wanneer u vaker dezelfde rit wilt maken kunt u deze ritten vast boeken. Dan weet u zeker dat er plaats voor u is. Belt u op de dag zelf voor een rit is het niet zeker dat we plaats hebben.

• Wat kost de HeenenWeer?

De bijdrage is 1 euro per rit. U betaalt met uw HeenenWeer vervoerspas, deze wordt door de chauffeur gescand waardoor uw rit afgerekend wordt. Indien uw rit langer duurt dan een half uur geldt dit als 2 ritten, uw pas wordt dan 2 maal gescand.

• Wanneer rijdt de HeenenWeer?

Zolang er nog Corona maatregelen van kracht zijn rijden wij van maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur. Na 17.00 uur rijden we alleen naar de plaatsen waar u gezamenlijk kunt eten zoals bij Puur Zuid. Heeft u een speciaal verzoek voor het weekend of de avond kunnen we kijken of er een vrijwilliger beschikbaar is.

• Wat kan ik meenemen?

U kunt een boodschappentas, een wandelstok of een rollator meenemen. Zelfs een kleine opvouwbare rolstoel.

• De HeenenWeer tijdens de Covid maatregelen?

In verband met de Covid maatregelen rijden we nu met 1 auto. Onze nieuwe auto heeft achterin 2 plaatsen die door een scherm van elkaar gescheiden zijn. Dit betekent dat u met een begeleider kunt reizen om boodschappen te doen of naar de vaccinatie te gaan. Dat is handig omdat de chauffeur u niet mag begeleiden. Uw begeleider betaalt ook 1 euro per rit. Vanaf eind augustus gaan we weer met onze Canta’s rijden, wel met een scherm tussen de passagier en de chauffeur en met een mondkapje op. We volgen de richtlijnen van de overheid.