Een stapje dichter naar meer HeenenWeer in Amsterdam

Afgelopen 3 september hebben we een inspiratiebijeenkomst georganiseerd voor alle stadsdelen die ook graag een HeenenWeer willen in hun wijk of wijken. Er waren vertegenwoordigers van stadsdorpen, welzijnsorganisaties en gemeenten. O.a. Westerpark, Nieuwmarkt, Buitenveldert maar ook Amstelveen en Aalsmeer. Ook de projectleider van de Zoefzoef in Haarlem was aanwezig net als de ondernemer die onze Max’en produceert. Het werd een inspirerende middag waarmee we hopelijk weer een stapje verder zijn in het mogelijk maken dat meer wijken een HeenenWeer dienst krijgen. Dat het hard nodig is bewijst deze factsheet van de gemeente. De vervoersbehoefte van personen van boven de 75 zal met 250% stijgen. Dat vereist de inzet van verschillende vervoersinitiatieven. Waarbij een initiatief als de HeenenWeer het meest gericht is op zo lang mogelijk zelfstandig thuis blijven wonen met eigen regie en een leuke kwaliteit van leven in je eigen woonomgeving. Waar je meedoet en meetelt! Helemaal in lijn met het huidige beleid. We blijven dus ook naar de gemeente kijken als partner in het mogelijk maken van een buurtinitiatief als de HeenenWeer voor de hele stad.